Open Conference Systems, ICQQMEAS2015

Font Size: 
Ανθρώπινη Ανάπτυξη Σε Περιόδους Κρίσης
Βασίλειος Κέφης, Παναγιώτα Χανθοπούλου

Last modified: 2015-09-24

Abstract


Η έννοια της «κρίσης» συνιστά επαναλαμβανόμενη ονομασία για τις δυσμενείς οικονομικές συνθήκες. Έρευνα του ΟΟΣΑ έδειξε ότι στην Ελλάδα το 20% των πολιτών ηλικίας 15‑29 ετών που δεν εργάζονταν, δεν είχαν την ευκαιρία να σπουδάσουν ούτε να συμμετάσχουν σε προγράμματα κατάρτισης (πρόκειται για την ομάδα των ΝΕΕΤ - Νέοι 15-29 ετών οι οποίοι βρίσκονται εκτός δομών απασχόλησης, εκπαίδευσης ή κατάρτισης). Προκύπτει έτσι μια ακόμη κρυφή πτυχή της κρίσης, που αφορά την κρίση δεξιοτήτων, ιδιαίτερα σε χώρες όπως η Ελλάδα, όπου το 1/3 των θέσεων που ζητά η αγορά εργασίας δεν καλύπτεται από το υπάρχον δυναμικό. Αντίστοιχα, 2.194 νέοι είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού διπλώματος, αλλά δεν εργάζονται, 58.277 απόφοιτοι ΑΕΙ διαπιστώνουν ότι το πτυχίο τους δεν έχει αντίκρισμα στην αγορά εργασίας, 22.334 απόφοιτοι των ΤΕΙ παραμένουν άνεργοι, ενώ 153.368 απόφοιτοι λυκείου δεν μπορούν επίσης να βρουν απασχόληση. Οι προαναφερθέντες αριθμοί αποδει- κνύουν ότι, δεν είναι η έλλειψη τυπικών προσόντων που εμποδίζει την απασχόληση και αναδεικνύουν την ανάγκη για στενότερη και βαθύτερη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. Η παρούσα έρευνα, έχοντας ως αφετηρία το φαινόμενο του skills gap, επιχειρεί να διαπιστώσει τη χρησιμότητα της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης (ως συμπληρωματικής και καινοτόμου μεθόδου διδασκαλίας) στις ανθρωπιστικές και κοινωνικές επιστήμες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι φοιτητές επιθυμούν να ενισχύσουν τις δεξιότητές τους και να αφιερώσουν επιπλέον χρόνο προσωπικής μελέτης προκειμένου να διαμορφωθεί ένα πρόγραμμα εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης το οποίο θα λειτουργεί συμπληρωματικά με το ήδη υπάρχον πρόγραμμα σπουδών τους, με την παράλληλη συμβολή εισηγητών από τον χώρο των επιχειρήσεων

Full Text: PDF